Išvenkite santykių krizės. Kaip nekaupti nuoskaudų?

Išvenkite santykių krizės. Kaip nekaupti nuoskaudų?

Viena iš svarbių taisyklių gražiems poros santykiams yra “nekoncervuoti” nuoskaudų. Neišsakyti nepasitenkinimai kaupiasi ir iš lėto nuodija santykius. Gali atrodyti, kad neverta gadinti santykių dėl kažkokios smulkmenos. Gal man ir nelabai patinka tai, ką daro ar sako partneris, bet pakentėsiu, kam dėl to “kelti bangas”? Vieną ar dvi tokias smulkmenas pakentėsime, bet jų poroje atsiranda nuolatos. O kada prisikaupia pakankamai, pradeda ir dienos nepraeiti, kad kas nors nesuerzintų.

Kaip kaupiame nuoskaudas?

Dalis nuoskaudų poroje ateina ne iš smulkmenų, bet iš rimtesnių problemų – neištikimybių, besikartojančių žeminimų, agresijos protrūkių, nuolatinio dėmesio trūkumo ir panašiai. Tokios situacijos yra rimtesnės ir klausimas kyla netgi iš esmės – ar su teisingu žmogumi esame, jeigu poroje yra tiek skausmo? Kitos nuoskaudos ir nuoskaudėlės yra kasdienės smulkmenos, kurias po truputį šluojame po kilimu, kol pradėdame kliuvinėti už iškilusių gumbų. Kaip tai atrodo? Pavyzdžiui: vyras gįžta namo gerokai

pavelavęs ir neperspėjęs. Žmona susierzina, bet nieko nesako. Vyras savaitgalį praleidžia prie televizoriaus. Žmona tuo nepatenkinta, ne bet tegul, yra kaip yra. Abu pavargę po darbų, žmona padaro valgyti, vyras pavalgo ir nueina savais keliais nepadėdamas žmonai sutvarkyti stalo. Žmona nuryja kylantį pyktį. Tokios smulkmenos kartojas vėl ir vėl ir vėl. Vyras nežino, jog kažkas ne taip, bet žmonai susikaupė gerokas susierzinimų kiekis. Galiausiai ji pradeda išsakyti tai, kas nepatinka, bet kalba jau ne apie vieną konkrečią situaciją (nors atrodyti gali būtent taip), bet apie viską, ką ji iki šiol nutylėjo. Vyrą užgriūna mėnesius, o gal ištisus metus kaupti susierzinimai, kurie po vieną atrodo menkučiai, o visi kartu išsivysto į audringą konfliktą. Tai kaip sniego lavina, kuri prasideda nuo niekam nepavojingos sniego gniūžtė, o baigiasi viską pakeliui šluojančia katastrofa. Atsiranda frazės “Tu niekada…”, “Tu visada…”, “Ar galėtum nors kartą…”, ” Tu ir vėl…” ir t.t. Blogiau už frazes – nuolatinis susierzinęs, kaltinantis balso tonas ir veido išraiškos, kurios aiškiai sako, kad vyras yra nieko vertas, sugadino jai gyvenimą ir kaltas dėl jos nelaimingumo.

Apie konfliktus ir kaip su jais tvarkytis

.

Kodėl nesakome to, kas mums svarbu?

Nuoskaudas pradedame kaupti nuo pat santykių pradžios. Jeigu radome tinkamą partnerį, kam gadinti santykius kažkokiomis smulkmenomis? Geriau patylime ir mažu “praslys” – nurysime, pamiršime ir apskritai nieko čia tokio. Ir tikrai nieko čia tokio. Na pavelavo kartą kitą, kam nepasitaiko? Bėda ne tame, kad pavelavo ir ne tame, kad tai yra smulkmena, o tame, kad mums tai nepatinka, bet mes tylime. Net jeigu aiškiai matome, jog tai tik mūsų reikalas (mūsų kaprizai, skauduliai iš anktesnių snatykių…), tylėjimas reiškia, jog dalį dalykų, kurie šioje konkrečioje sitacijoje liečia ir partnerį, mes pasiliekame sau ir paliekame partnerį nuošalyje. Jis ar ji net nenutuokia kaip mes jaučiamės. Tikimės, kad susitvarkysime patys ir išvengsime nemalonaus pokalbio. Mes juk nežinome kaip partneris sureaguos. O jeigu supyks? O jeigu mes patys nesusitvarkysime su savo emocijomis? Todėl geriau patylėti ir viskas praeis ramiai, užsimirš ir bus gerai. Bėda tame, kad partneris visą gyvenimą darys tai, kas mums nepatinka. Pasikartojame – visą likusį gyvenimą, arba kol būsime kartu. Vadinasi visą likusį gyvenimą teks tylėti, nuryti ir apsimesti, kad nieko nejaučiame. Joks žmogus negali to daryti ir išlikti šiltas, mylintis ir arviras savo partneriui. Taigi keliai du – arba pradedame pykčius lygiose vietose (populiariau tarp moterų), arba užsidarome ir sulendame į savo olą ilgam ilgam laikui (populiaru tarp vyrų).

Ką daryti, kad nekauptume nuoskaudų?

Išeitis – pradėti sakyti tai, kas nepatinka iš karto kada tai įvyksta. Kaip tai atrodo? Vyras po vakarienės išeina žiūrėti televizoriaus palikdamas žmoną sutvarkyti. Žmona jam iš karto sako: “Brangusis, aš noriu, kad mes abu sutvarkytume stalą po valgio. Aš jaučiuosi pavargusi ir man nemalonu būti paliktai tvarkytis vienai.” Vyras gali reaguoti įvairiai – atsistos ir iš karto ateis padėti tvarkyti, pasakys, kad pirma nori pavirškinti ir tada sutvarkys ką reikia arba kategoriškai atsisakys padėti. Ką daryti šiuose scenarijuose:

· Jeigu vyras iš karto ateina padėti, tai nereiškia, kad nuo šiol jis tą darys neprašytas! Labai tikėtina, kad jeigu dar kartą ar du jis prisijungs padėti savo iniciatyva, paskui vėl viską užmirš. Su tuo reikia visiškai susitaikyti, priimti, kad vyras funkcionuoja būtent taip ir jeigu reikia pagalbos – jos paprašyti. Vyras neprivalo tvarkyti. Moteris irgi neprivalo tvarkyti. Netgi valgyti niekas neprivalo daryti taigi pora tarpusavyje nusprendžia kas daro ką ir nepamiršta paprašyti jei kas nors ką nors pamiršo (bei padėkoti už tai, kas kam kada padėjo – taip komunikacija bus pilna ir kauptis nuoskaudoms nebus kur).

· Jeigu vyras pasako, kad pirma nori pavirškinti, moteris sprendžia ką ji nori daryti. Ji gali irgi eiti pirma pailsėti ir tvarkymą atidėti toliau; gali nuspręsti, kad sutvarkys pusę, o kitą paliks vyrui sutvarkyti kada jis norės; gali nuspręsti, kad jai tvarkymas nieko tokio ir sutvarkyti viską pati. Bet tai, kas nepatinka, ji jau išsakė, gavo vyro atsakymą ir dabar gali spręsti ką nori daryti su sitaucija, kuri yra iki galo aiški. Negalime tikėtis, kad vyras darys tiksliai tai, ko nori moteris (ar moteris tai, ko nori vyras) tik dėl to, kad jai kas nors nepatinka. Išsakymas nereiškia priversti partnerį daryti tai, ko mes norime. Tai reiškia neužlaikyti savyje, pasidalinti su partneriu ir tada kartu, ar pačiai/pačiam išgirdus partnerio dalį, ieškoti sprendimų.

· Trečias scenarijus yra tas, su kuriuo moteriai teks tiesiog susitaikyti jeigu ji nori būti santykuose su šiuo vyru. Vyras gali turėti savų priežasčių, kodėl atsisako (pvz. jo manymu jisai dirba daugiau už moterį ir nusipelno poilsio). Vienintelis būdas turėti santykius, kurie neskęsta nuoskaudose, yra visu 100% priimti vyro atsakymą tokį, koks jis yra. Jeigu vyras aiškiai deklaruoja, kad virtuvės tvarkyti nenori ir neketina to daryti, tuo viskas pasakyta.

O jeigu susitaikyti negaliu?

Yra dar viena rimta priežastis, dėl ko tylime ir nesakome kada mums kas nors sntykiuose nepatinka. Kažkas iš to, ką daro partneris, mums yra taip nepriimtina, jog žinome, kad negalėsime su tuo gyventi jeigu partneris atsisakys ką nors keisti. Todėl tylime ir tikimės, kad su laiku tai praeis, gal būt mes priprasime, gal būt partneris “išaugs” ir t.t. Pavyzdžiui moteris daug laiko praleidžia su draugėmis, vaikšto į vakarėlius ir būna, kad grįžta namo tik paryčiais. Arba labai dažnai leidžia laiką su mama, giminaičiais, išvažiuoja keliom dienom per savaitę į savo gimtajį miestą, kartais užsibūna ir ilgiau. Vyras tyli, kartais ką nors užsimena, paburba, bet fakto, kad tai jam kardinaliai netinka, neišsako. Jis taikstosi, bando aiškintis pats su savimi, bet su moterimi kalbėti vengia, nes intuityviai jaučia, kad toks pokalbis gali nuvesti prie skyrybų. Skyrybos yra labai skausminga patirtis ir daug mūsų nerizikuojame kelti mums svarbių klausimų, kad nereikėtų to patirti.

Kaip vėl ir vėl įstringame netinkamuose santykiuose?

Prie šitos temos galima paminėti vieną iš mechanizmų, kuris skatina žmones kartoti nemalonius santykių scenarijus partneris po partnerio. Paimkime paskutinį pavyzdį – vyras bijo skyrybų ir nieko nesako moteriai apie tai, kas jam nepatinka. Mažiausiai tikėtinas scenarijus – ji nustos važinėti pas drauges ar giminaičius, daugiau laiko leis namuose ir santykiai taps gražūs ir džiuginantys. Problema su šiu scenarijumi yra ta, kad jeigu vyras yra linkęs nutylėti ir nuryti tai, kas jam nutinka, jis greičiausiai nutyli ne vienoje vietoje. Moterys jaučia tokius savo norų nepaisančius vyrus ir greitai praranda jiems pagarbą ir fizinę trauką. Taigi moteris gali su laiku pakeisti savo įpročius dėl vienų ar kitų priežasčių, bet tikimybė, kad santykiai bus geri yra labai nedidelė. Greičiausiai šis vyras sulauks ne tiek moters elgesio pokyčių, kiek žinių apie tai, kad jinai santykių nebenori. Kiti scenarijai: moteris atšala vyrui dėl didėjančios nepagarbos jam; vyras tampa irzlus, užsidaręs arba begioja iš paskos, prašinėja ir vėlgi tampa moteriai nuobodus; prasideda konfliktai, nesutarimai, santykių aiškinimaisi, aiškinimai vienas kitam ką privalo moteris ir ką privalo vyras ir t.t. Tarkime ši pora išsiskiria. Vyras susiranda kitą moterį ir vėl yra kas nors, kas jam iš esmės netinka, bet jis pratęs tylėti, nes bijo pakartoti skyrybų scenarijų. Gali būti, kad jis apskritai yra įpratęs prie nedėmesingų moterų (pvz tėvų poroje tėvas begiojo paskui mamą, nuolaidžiavo, o ji buvo šalta ir nepagarbi, taigi sūnų traukia atkartoti tėvų poros modelį kaip vienintelį jam suprantamą). Toks scenarijus gali kartotis daug kartų. Jis visada bus kiek kitoks, bet gerai patyrinėjus bus kažkas, kas visiems santykiams bus bendra, kad ir minėtas nedėmesingumas. Išeitis iš tokių scenarijų yra visų pirma atpažinti, kas iš tikro vyksta, o paskui pradėti iš karto sakyti tai, kas netinka, net jeigu grės skyrybos. Nereikia santykiuose prabūti ilgai, kad pradėtų ryškėti nemalonios tendencijos. Iš karto sakydami kas netinka ne tik neįstringame nemaloniuose santykiuose per daug ilgai, bet pradedame mokyti patys save netoleruoti to, ko toleruoti mes nenorime. Per laiką galime pradėti matyti, jog traukiame kitokius žmones, mus pradeda dominti ne “ledo karalienės” jeigu buvome tuo vyru, kurį traukė nedemėsingos moterys, bet šiltesnės ir labiau suinteresuotos santykiais. Tai tam tikras būdas sulaužyti prastų santykių scenarijaus burtą – kuo anksčiai atpažinti, kas mums iš esmės netinka ir kalbėti apie tai su partneriu. Galų gale visada yra šansas, jog partneris išgirs, pradės daryti išvadas ir mes turėsime realų šansą gražiems santykiams. Tokiuose santykiuose partneriai atvirai kalba apie tai, kas kam nepatinka bei ką abu gali su tuo padaryti, o su kuo gali tiesiog susitaikyti ir nekaupia nuoskaudų vienas kitam.

.


Šioje svetainėje yra naudojami būtiniausi slapukai (cookies) rinkti duomenims apie svetainės lankomumą. Tęsdami lankymąsi svetainėje automatiškai sutinkate su naudojamais slapukais. View more
Cookies settings
Sutinku
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings